Het bestuur van lokaal netwerk VVD Lopikerwaard bestuurt de voormalige VVD afdelingen Montfoort, IJsselstein, Lopik en Oudewater.

In 2016 is het lokaal netwerk  VVD Lopikerwaard opgericht, een fusie van de voormalige VVD afdelingen Montfoort, IJsselstein, Lopik en Oudewater. Namens de Montfoortse VVD-leden heeft Rick Kromwijk zitting in het bestuur.

Het bestuur is onder meer verantwoordelijk voor de kandidaatstellingen en de verkiezingsprogramma's bij gemeenteraadsverkiezingen. Ook organiseert het bestuur bijeenkomsten voor de leden van de VVD in de vier gemeenten in de Lopikerwaard en beheert zij de financiën van de politieke partij. Het bestuur verzorgt de communicatie met leden en kiezers in de Lopikerwaard en met andere VVD-partijorganen.

Bestuur VVD Montfoort