Uitslag raadsverkiezingen 2018

De VVD werd de grootste partij bij de gemeenteraadsverkiezingen in de gemeente Montfoort.

Dit bericht is gepubliceerd op: 23-03-2018

Op woensdag 21 maart kon er worden gestemd voor de nieuwe gemeenteraad. De VVD won de verkiezingen en werd voor het eerst de grootste bij de raadsverkiezingen in Montfoort. De VVD had een nipte voorsprong op Progressief Akkoord (PAK) van 83 stemmen. We bedanken de kiezers voor hun vertrouwen en steun!

Uitslag gemeenteraadsverkiezingen Montfoort 2018

VVD en PAK groeiden beide van 2 naar 3 zetels. Lokaal Montfoort deed voor het eerst mee en won 2 zetels. Christenunie (1), SGP (1) en D66 (1) bleven in zetelaantal gelijk, Inwonersbelangen (-3) en CDA (-1) verloren zetels en komen beide uit op 2 zetels. De opkomst was 65,9%, oftewel 7039 inwoners van Montfoort en Linschoten maakten de gang naar de stembus. De opkomst lag daarmee hoger dan in 2014

De volledige uitslag van de raadsverkiezingen was als volgt:

• VVD 3 zetels
  • Progressief Akkoord 3 zetels
  • CDA 2 zetels
  • Lokaal Montfoort 2 zetels
  • Inwonersbelangen 2 zetels
  • D66 1 zetel
  • CU 1 zetel
  • SGP 1 zetel

Nieuwe raadsleden namens de VVD

Frank van Rooijen, Jessica de Wit en Mathieu Andriessen zullen namens de VVD zitting nemen in de raad. De nieuwe raadsleden worden op donderdag 29 maart geinstalleerd.

Frank, Jessica en Mathieu

Nieuwe coalitie en college van B&W

Als grootste partij zal de VVD het voortouw nemen om te komen tot een coalitie en een nieuw college. Komende week zullen de eerste verkennende gesprekken plaatsvinden. De gesprekken en onderhandelingen moeten uiteindelijk leiden tot een goed samenwerkende coalitie, een collegeprogramma en voorstel voor wethouders waarmee Montfoort de toekomst daadkrachtig tegenmoet kan treden.

De volledige definitieve uitslag en de uitslag per kandidaat is hier na te lezen.