VVD, Progressief Akkoord, D66 en Inwonersbelangen gaan onderhandelen over nieuwe coalitie in Montfoort

VVD, Progressief Akkoord, D66 en Inwonersbelangen onderhandelen over een nieuwe coalitie

Dit bericht is gepubliceerd op: 07-04-2018

VVD Montfoort, Progressief Akkoord, D66 Montfoort en Inwonersbelangen Montfoort-Linschoten gaan om de tafel om een nieuw college te vormen in Montfoort. Dat is het resultaat van twee ronden verkennende gesprekken. Partijen verwachten dat zij op basis van hun inhoudelijke programma’s tot een akkoord kunnen komen. Met 9 zetels hebben genoemde partijen een groot draagvlak in de raad.

‘De voorgestelde coalitie doet recht aan zowel de verkiezingsuitslag als aan de belangrijke uitdagingen waar de gemeente Montfoort voor staat’, aldus VVD-bestuurslid Mathieu Andriessen. De verkennende gesprekken vonden plaats in de afgelopen weken sinds de gemeenteraadsverkiezingen. De partijen gaan de komende tijd onderhandelen over inhoudelijke invulling van een akkoord.

De VVD werd tijdens de afgelopen verkiezingen de grootste partij in Montfoort en nam na de verkiezingen het voortouw in het proces om te komen tot een nieuwe coalitie.