Mathieu Andriessen lijsttrekker VVD Montfoort

Mathieu Andriessen is verkozen tot lijsttrekker van VVD in de gemeente Montfoort

Dit bericht is gepubliceerd op: 05-11-2021

Tijdens de ledenvergadering van lokaal netwerk VVD Lopikerwaard is Mathieu Andriessen verkozen tot lijsttrekker van VVD in de gemeente Montfoort. Mathieu is 44 en in het dagelijks leven managing director bij de brancheorganisatie van de glasvezelindustrie. Ook is hij bestuurslid bij honk- en softbalvereniging Green Hearts in Linschoten. Mathieu is de huidige VVD-fractievoorzitter en is sinds 2018 lid van de gemeenteraad van Montfoort. Hij heeft samen met zijn vriendin twee schoolgaande kinderen en woont ruim 10 jaar in Montfoort.

Mathieu kijkt met vertrouwen naar de toekomst van Montfoort en Linschoten. “Er is de afgelopen vier jaar onwaarschijnlijk hard gewerkt om deze gemeente weer gezond te krijgen. En met succes: Montfoort heeft weer eigen ambtenaren én een sluitende begroting. De komende periode kunnen we de vruchten plukken. En dat willen we doen als VVD. Zo hebben we alles in de startblokken staan om nu echt die woningen te gaan bouwen. Het is van levensbelang voor deze kleine gemeente dat er huizen komen. Dat is goed voor onze bedrijven en verenigingen, voor al onze voorzieningen en dus voor alle inwoners: jong en oud. Ik kijk er naar uit om de VVD lijst aan te voeren. We hebben kwaliteit en ervaring, maar gaan ook nieuwe gezichten presenteren.”

Eind november stellen de VVD-leden in Montfoort en Linschoten de volledige kandidatenlijst vast. In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen van woensdag 16 maart 2022 presenteert de VVD ook nog haar verkiezingsprogramma.