VVD Montfoort zoekt nieuwe raadsleden

Dit bericht is gepubliceerd op: 20-06-2017

De VVD is op zoek naar nieuwe raadsleden voor de komende Gemeenteraadsverkiezingen in Montfoort, die volgend jaar maart plaatsvinden. De VVD zoekt enthousiaste liberalen met een positieve en realistische visie op Montfoort en Linschoten, die krachtig hun standpunten kunnen verwoorden. Kandidaten moeten de liberale visie van de VVD kunnen onderschrijven en vertalen naar concrete acties op lokaal niveau. Op haar website heeft de VVD een profielschets geplaatst.

Als onderdeel van de VVD Lopikerwaard zijn de Montfoortse liberalen begonnen met de voorbereidingen voor die verkiezingen. Er wordt gewerkt aan het verkiezingsprogramma en het selecteren van kandidaat-gemeenteraadsleden. De lokale liberalen voeren sinds de Gemeenteraadsverkiezingen van 2014 met twee raadsleden op constructieve wijze oppositie.

Mathieu Andriessen, voorzitter kandidaatstellingscommissie: “Onze fractie heeft de afgelopen jaren met veel enthousiasme en kunde gewerkt aan een liberaler Montfoort. We hebben onder meer gepleit voor zondagsopenstelling van winkels, lagere lokale lasten, een betere gemeentelijk dienstverlening, degelijke financiën en een vernieuwende visie op de binnenstad. Vanuit de oppositie is dat niet eenvoudig en ons werk is zeker nog niet klaar. We zoeken daarom versterking voor ons team, zowel in de raad als in de raadsfora.”

Bij de afgelopen twee verkiezingen (voor de Tweede Kamer in 2017 en voor Provinciale Staten in 2015) werd de VVD de grootste partij in Montfoort. De partij hoopt op eenzelfde mooi resultaat bij de Gemeenteraadsverkiezingen in 2018.

Profielschets

De VVD is op zoek naar vrouwen en mannen die tijd en energie willen steken in het vertegenwoordigen van de inwoners van Montfoort en Linschoten voor de functie van:

Gemeenteraadslid (M/V)

In aanloop naar de gemeenteraadsverkiezing van 2018 zoekt de VVD Montfoort nieuwe raads- en forumleden. Ben je geïnteresseerd in de politiek en het werk van de Montfoortse gemeenteraad? Heb je hart voor Montfoort en Linschoten? Wil je je inzetten voor de inwoners van onze mooie gemeente en meebeslissen over bijvoorbeeld parkeren, nieuwbouwlocaties, sportvoorzieningen,  jeugdzorg, werk en inkomen en zorg aan langdurig zieken en ouderen? Schuilt er een politicus in jou? Begin door van je te laten horen!

Profiel

Als VVD-gemeenteraadslid ben je benaderbaar voor alle inwoners, kan je goed luisteren en neem je mensen serieus. Je hebt affiniteit met het liberale gedachtengoed en en het lokale bestuur en hebt concrete ideeën ter verbetering van de gemeente. Je bent een integer iemand met verantwoordelijkheidsgevoel en een positief realistisch beeld van de samenleving waarin mensen gelijkwaardig zijn.

Je bent in staat te relativeren en bent creatief, jong van geest en hebt gevoel voor politieke verhoudingen. Het is daarbij belangrijk dat je politieke kwesties in gewone taal kan overbrengen en dat je het leuk vindt om in debat te gaan.

Politieke ervaring is niet op voorhand vereist, wel motivatie, positieve energie en bereidheid tijd vrij te maken.

Reageren:

Heb je interesse? Aanmelden kan bij de kandidaatstellingscommissie van de VVD Montfoort, tot 1 september aanstaande. De kandidaatstellingscommissie is ook bereikbaar voor nadere informatie: Mathieu Andriessen, 0630176541 of Leo Lotze, 0657335602.